Ziekenhuisactie Hoogeveense lopende reclame ook in witte pakken opvallend aanwezig

Hoogeveen – In vervolg op de promotietour ter gelegenheid van het eenjarig bestaan van de Lopende Reclame, zag afgelopen week een variant van het succesvolle Hoogeveense concept het levenslicht. Op verzoek van een nieuwe opdrachtgever werden de zo bekende zwarte morphsuits vervangen door…spierwitte! In deze speciale uitvoering werden het Gemini ziekenhuis in Den Helder en het Medisch Centrum Alkmaar bezocht voor de campagne “Jij maakt de zorg hier elke dag een beetje beter”.

Zorgverzekeraar IZZ zette Lopende Reclame in om de ziekenhuismedewerkers in beide ziekenhuizen te attenderen op hun campagne. ‘We zagen al snel dat we het oorspronkelijke concept van de zwarte morphsuits, in deze omgeving niet het gewenste resultaat zouden bereiken’, aldus Roelof Linde, één van de twee ondernemers achter het Hoogeveense concept. ‘In een ziekenhuis komt dat toch te zwaar binnen. In overleg met de opdrachtgever zijn we toen tot het voorstel van frisse, vriendelijke witte pakken gekomen’, vult zakenpartner Rene Kerkhof aan. Ook de zo kenmerkende gezichtsbedekking werd achterwege gelaten. ‘Voor deze opdracht hebben we de maskers thuis gelaten; in een patiëntomgeving leek ons dat beter’.

Alle kleuren van de regenboog
Roelof Linde: ‘De reacties waren eigenlijk vergelijkbaar met de reacties wanneer we in onze zwarte kostuums verschijnen. Mensen vinden het grappig en uniek, we vallen dan natuurlijk ook hartstikke op met onze grote led-verlichte schermen’. ‘Voor ons was deze campagne het bewijs dat het concept ook in een andere setting goed werkt. Tot op heden hebben onze opdrachtgevers namelijk altijd gekozen voor de zwarte pakken die in het donker wegvallen; het verlichte bord valt daarmee extra op’, aldus Kerkhof die zelf deze keer ook meeliep in de campagne. ‘We zijn nu in gesprek met een andere opdrachtgever die de pakken mogelijk in zijn huisstijlkleur uitgevoerd wil hebben. Nog even en we hebben alle kleuren van de regenboog’, lacht Linde.

Zomer
Beide ondernemers bevestigen dat het concept, hoewel nu succesvol bij daglicht, het mooiste uitkomt in het donker. ‘Dan springt de boodschap er toch het beste uit’, aldus Kerkhof. Betekent dat dan dat de beide heren in de zomer op hun lauweren kunnen rusten? Ze kijken elkaar aan en reageren vrijwel gelijk: ‘Integendeel! Voor de zomer hebben we een nieuw concept bedacht! We zijn in de afrondende fase van het ontwerp’. Kerkhof en Linde geven nog niet al te veel prijs. ‘Het heeft te maken met zon, zee en strand en het is minstens zo opvallend als onze verlichte wandelende billboards’, vertelt Linde ietwat mysterieus. Wordt vervolgd dus? ‘Jazeker, maar eerst zien jullie ons nog op de Noorderlichtjesparade op 19 december a.s. in Hoogeveen’, vertelt Kerkhof. ‘In traditioneel zwart’, sluit Linde af.

 

Dit bericht is geplaatst in Nieuws uit Hoogeveen. Bookmark de permalink.

Geef een reactie